maandag 11 maart 2013

Ik ga op Erasmus en ik neem mee...


Vandaag ben ik begonnen met het maken van de valies. Ik weet weer waarom ik dat zolang mogelijk heb uitgesteld. En ik weet ook weer waarom ik niet graag op reis vertrek. Juist ja: ik ben een gigantische ramp als het op inpakken aankomt. Ik wil eigenlijk alles meenemen. Tegelijkertijd wil ik een zo licht mogelijke valies. Zoals ik al zei: een ramp dus.


Weken op voorhand loop ik er al zenuwachtig van en staat er een wasmand klaar om spullen bij elkaar te sprokkelen (die meestal angstvallig leeg blijft). Verder ligt er ook steeds (meer dan) een lijstje klaar met spullen die ik zeker niet mag vergeten. Je zou haast denken dat ik weldoordacht en goed voorbereid tewerk ga bij het maken van de valies. Maar niets is minder waar. Alle spullen die al klaarliggen, zijn banale dingen zoals lectuur voor onderweg en een haarborstel (omdat ik nu eenmaal twee exemplaren heb, en er dus al eentje kan missen). Het échte inpakken probeer ik zolang mogelijk voor me uit te schuiven. Ik doe een poging om wat spullen klaar te leggen. Ik geraak in paniek als ik de stapel zie aangroeien en besluit dan maar om het inpakken opnieuw uit te stellen.

Zo gaat het er ongeveer bij elk reisje aan toe, dus je kan je vast wel voorstellen hoe rampzalig de zaken er voorstaan nu ik voor drie maanden vertrek… Ik ben er daarnet aan begonnen en heb het ondertussen alweer opgegeven.



Dus weet ik nu al wat me de dag voor vertrek te wachten staat: ik zal nog zowat de helft van de bagage bij elkaar moeten rapen en plots nog 101 dingen bedenken die ook mee moeten. Uiteindelijk zal dit alles resulteren in iets wat ik (en ieder ander normaal mens) al van mijlenver zag aankomen: plaatsgebrek in de valies. Dan wordt het elimineren geblazen, iets waar het koud zweet me al van uitbreekt (ik moest dat toch maar eens heel dringend nodig hebben!) door er gewoon nog maar aan te denken.

Zoals ik al zei: ik haat vertrekken! Ik kan alleen nog maar denken aan de handtas van Mary Poppins. Zo eentje die eruit ziet als een doodgewone handtas, maar waaruit je een hele inboedel (inclusief kapstok) tevoorschijn kan halen. Als iemand toevallig weet waar ik er zo eentje kan vinden, laat het me vooral weten! Ik zou je geweldig dankbaar zijn (en als er dan toch plaats genoeg is in die handtas, mag je er zelf misschien nog bij).

Zoenen

Lyrinn