dinsdag 19 januari 2016

Een volkomen nutteloze kubuspuzzel

Bij mijn ouders ligt al jaren zo'n leuk kubus-dingetje. Zoiets als de Rubix Cube maar dan zonder enig doel (er is geen oplossing, het draait gewoon eindeloos door). Nu heb je vast geen idee waar ik het over heb. Maar beter dan dit kan ik het eigenlijk niet uitleggen. Kijk vooral naar de foto's.


Het punt is: het is leuk! Je kan er eindeloos aan draaien, in knijpen, ... terwijl je een gesprek voert of andere (meer zinvolle) dingen aan het doen bent. Dus ik wou er ook eentje maken.


Ik koos zes fleurige stofjes en ging aan het knippen en strijken. Dat voorbereidingswerk bleek langer te duren dan het uiteindelijke naaiwerk zelf... Maar goed, het resultaat mag er zijn: een fleurige kubuspuzzel (want ik kwam er inmiddels achter dat het zo heet) ligt ondertussen in mijn kast.


In mijn kast, ja. Want OP de kast, dan gaat die lieve Whippet ermee aan de haal. En ik zit heus niet elke dag met dat ding in mijn handen te draaien. Veel meer dan dat, kan je er dus echt niet mee doen. Dan maar een plekje in de kast.


Wie ik benieuwd heb gemaakt, kan op deze website de werkbeschrijving vinden. Geen professionele naai-skills vereist. Is er nog iemand op zoek naar een nutteloos DIY-verjaardagscadeau? Zoek niet langer!

Alweer creatieve groetjes,

Lyrinn